https://www.radioezam.com/gVvf/

دارالفنون در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام

کلاس‌های دارالفنون در هفته‌ی گذشته نیز همانند قبل برگزار شد.

در کلاس طراحی سایت، شاگردان با سیستم‌های مدیریتمحتوا مثل وردپرس آشنا شدند و نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار‌هایمورد نیازشان رو با راهنمایی استاد انجام دادند. استاد با مشارکت دا‌نش‌آموزان در کلاس برنامه‌نویسی اسکرچ تقریبامبحث ساخت یک بازی را تمام کردند و قرار شد جلسه بعد رویجزئیاتش بیشتر کار کنند.

مباحث کلاس خیاطی، پیشرفت قابل توجهی داشت. دانش‌آموزان الگوها را روی پارچه قرار دادند و مهارت‌هایی مثل برش، دوخت، و استفاده از لایی چسب را آموختند. در کلاس نقاشی، بچه‌ها خلاقیتشان را نشان دادند و با جایگزینیقطعات ماشینی به جای اعضای بدن حیواناتی که کشیدهبودند، شخصیت‌های جدیدی را خلق کردند و راجع به آن داستان گفتند.

در حوزه‌ی فتوشاپ، دانش‌آموزان با دانلود عکس‌های باکیفیتو مونتاژ تصاویر با درک صحیح نور و سایه آشنا شدند. در کلاس دیجیتال مارکتینگ استاد، مفاهیمی مثل مخاطب هدف، ماموریت برند، نوشتن پرسونا و تفاوت هویت برند و تصویر برند را درس دادند و پیش زمینه‌ای از مباحث اینستاگرام مطرح کردند.

در کلاس سواد مالی، بچه‌ها مفاهیم پول و پس‌انداز را یادگرفتند و به تماشای یک انیمیشن نشستند که راجع به موضوعاتی مثل ارزش‌های مادی و معنوی و سلامتی و دوستیبود. در کلاس هوش مصنوعی استاد استفاده از هوش مصنوعیبینگ را یاد دادند و توضیح دادند که چطور از هوش مصنوعی سوالی پرسیده شود که جواب درست‌تری دریافتبشود. همچنین چند هوش مصنوعی مناسب برای معماری و میدجرنی معرفی شد.

در کلاس استاپ موشن تکنینک‌های جدیدی مثل تکنیک دو بعدی و کات‌زدن در ساخت انیمیشن تدریس شد و چند نمونه مرتبط را در کلاس دیدند.

کلاس سواد رایانه با آموزش مباحث ورد گذشت و استاد توضیح دادند که چگونه باید وارد اکانت شد و یک فایل جدیدرا باز و ذخیره کرده و از آن پرینت گرفت.

کلاس عکاسی بر عناصر مهم عکاسی و دانش فنی مربوط به دوربین‌ها تمرکز داشت و راجع به اصطلاحات عکاسی و انواع شاتر و نورسنج‌ها بیشتر توضیح داده شد. در نهایت، کلاس گلدوزی با آموزش چند دوخت جدید مثل دوخت جناقی و ضربدری گذشت و با طیف رنگی ودوخت روکوکو آشنا شدند. هم‌چنین استاد نحوه صحیح در دست گرفت سوزن را یک بار دیگر آموزش دادند.

دارالفنون در هفته‌ای که گذشت

برچسب‌ها
دارالفنون عظام